donderdag 12 maart 2009

Promotiecampagne online diensten

Heeft iemand iets gemerkt van de promotiecampagne online diensten? In Limburg hadden we vorig najaar een enthousiaste groep medewerkers die het certificaat "Ambassadeur" ontvingen en vervolgens hun collega's en de klanten gingen wijzen op de online diensten van de bibliotheek. So far so good.
De campagne zelf liep van december tot en met februari en werd vooraf gegaan door een 0-meting om vervolgens in maart het effect te kunnen meten van de actie. Gezien alle wisselingen bij de VOB ben ik wel benieuwd wie dit nu onder zijn hoede heeft genomen en of er op korte termijn ook nog wat evaluatie te verwachten valt.

4 opmerkingen:

  1. Bij BiblioNova heeft de campagne erg lowprofile gedraaid. Bij BN ligt dat ook aan de belabberde bereikbaarheid van de diverse diensten binnen de bibliotheekmuren, we zijn nog in blijde afwachting van GLAS en hebben om complete ergernis bij personeel en klant te vermijden, eigenlijk zelf gekozen voor deze benadering. Helaas.
    Maar buiten BN, als consument, heb ik er ook helemaal niets van gemerkt, van die CAMPAGNE.
    In de voorbereiding op e.e.a. hebben we wel als vervolg op 23 dingen, ding 24 gemaakt om ons personeel in staat te stellen zich tot 'ambassadeur online diensten' te verheffen. Daar was niet bijster veel animo voor overigens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog ff, wat betekent di2lib eigenlijk ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was een mooi promotiebordje, dat op balie stond. Ik heb niets gehoord, van toename in wat dan ook. Zal ik nog eens navragen.

    Met de naam 'zoekmachine' was niemand het eens. Dat hebben we toch maar gehouden op 'nieuwe catalogus', voor de aquabrowser...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @jerolimo: wrijf het er nog maar eens in van dat GLAS. Voel me heel schuldig, maar kan het niet versnellen....
    Overigens is di2lib minder spannend dan het lijkt (en daar ging het om): digitale dienstverlening Limburg kort zich bij mij af tot - inderdaad.
    @edwin: zoekmachine is inderdaad een fijne om te promoten - zeker als je de inhoud van de (provinciale) ABL's ziet, maar op zich denk ik dat de naam niet bepalend is voor het succes van de campagne. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. In Limburg gaan we binnenkort ook eens kijken hoe te evalueren.

    BeantwoordenVerwijderen