maandag 20 april 2009

Onslimburg.net ook voor bibliotheken interessant?


Vanavond zette Reggefiber samen met partner XMS in Helden de eerste stappen om ook in Limburg het in Brabant onder de naam Onsbrabant.net beproefde concept te gaan uitrollen. Helden Panningen is de eerste gemeente en heel snel zullen Sevenum en Horst gaan volgen is de gedachte.
Gezien de opkomst vanavond (een local en een vertegenwoordiger van de lokale basisbibliotheek en ik) heb ik enige twijfels bij de uitgesproken ambities, maar je weet het niet: als de goede club inwoners ermee aan de slag gaat kan er zomaar voldoende draagvlak zijn om een netwerk te gaan aanleggen. Als ze bij mij in het dorp kwamen wist ik het in elk geval wel, maar helaas waren daar nog geen concrete plannen voor ontwikkeld.
Mijn grootste belangstelling betreft de mogelijkheid om via bijvoorbeeld dit netwerk de bibliotheken in Noord- en Midden-Limburg met elkaar te verbinden en deze vervolgens te koppelen met het netwerk dat we in het Zuiden aan het bouwen zijn. Of en hoe dit mogelijk is gaan we op een ander moment verder met elkaar bespreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten