woensdag 10 maart 2010

Nieuwe demo mijn bibliotheek



September vorig jaar werd door de Projectgroep Bibliotheekinnovatie in de OBA tijdens een uitgebreide presentatie een eerste prototype getoond van hoe de nieuwe website van de bibliotheken eruit zou kunnen zien. (Zie ook mijn blogpost hierover).
Inmiddels is een verbeterde versie van dit prototype te zien. Ik heb nog niet gezien dat deze binnenkort breed gepresenteerd wordt, maar de liefhebber kan eens grasduinen in de digitale bibliotheek van Valkenzande. Er kan met een aantal widgets al worden gespeeld en ook is het mogelijk om widgets van de landingspagina te verwijderen of toe te voegen.
Ik heb de widget "zoeken in de NBC" geprobeerd toe te voegen aan mijn netvibes, maar dat werkte nog niet helemaal lekker. Aan dit ontwerp wordt natuurlijk doorlopend ontwikkeld en verbeterd, dus niet alle functionaliteit zal altijd hetzelfde werken, maar het geeft denk ik wel een goed inzicht in de mogelijkheden die straks via Mijn Bibliotheek aan het publiek kunnen worden geboden. Ik ga hier nog even mee verder spelen, maar ben ook heel erg benieuwd naar jullie reacties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten