vrijdag 1 april 2011

Livebloggen met de iPad vanaf #db2011


Gisteren tijdens DBupdate live verslag gedaan van een aantal presentaties vanaf de iPad. Is me op zich goed bevallen omdat dit toch wat minder kilo is dan de laptop. Ook het niet hoeven opladen tussendoor (al die conferentiezalen hebben schrijnend gebrek aan stopcontacten) is een heel groot pluspunt. Heel vervelend is die verrekte spellingscontrole die de hele tijd goed gespelde, Nederlandse, woorden vervangt door de meest vreemde, niet van toepassing zijnde woorden. Blijkt ineens dat er een heel andere tekst staat dan je hebt bedoeld te tikken. Vervolgens navigeert het dan toch een stuk minder dan een mousepad (of ben ik gewoon onhandig?). Hetzelfde geldt voor het snel opleuken van de tekst, even snel een afbeelding plakken of een linkje invoegen vind ik toch niet zo handig.
Gelukkig ontving ik een aantal positieve reacties, dus in het kader van inhoud is belangrijker dan vorm is het zeker voor herhaling vatbaar. Ik weet ook zeker dat het achteraf schrijven van een blog over DBupdate wegens gebrek aan tijd niet was gelukt. Zal nu met terugwerkende kracht de posts van gisteren nog maar even opleuken en heb er nog 1 af te werken. Verder verwijs ik graag naar het blog van Jan Klerk die Frans Rikhof langer wist bij te houden dan ik en het ook nog wist op te brengen om Gert Goris slides over te tikken tot een verhaal.
Op de site van Essentials is buiten een verslag van de Digitale Bibliotheek Award  (nog) niets te vinden aan links, slideshows etc. ondanks de belofte van Kathy Dempsey dat ze voor een leeslijst zou zorgen.
Inmiddels zijn de presentaties gepubliceerd. Zie hier

1 opmerking:

  1. die spellcheck kun je wel uitzetten via Instellingen >> algemeen >> toetsenbord >> autocorrectie

    BeantwoordenVerwijderen